Όμιλος Δημιουργικής Γραφής & Δημοσιογραφίας
Περιεχόμενο: Μέσα από συζήτηση και δημιουργικές ασκήσεις, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν σταδιακά, τον τρόπο, τη μεθοδολογία και τα γνωρίσματα της δημοσιογραφικής, λογοτεχνικής και δοκιμιακής γραφής. Δημιουργούν κείμενα και άρθρα, εκ των οποίων άλλα δημοσιεύονται στη σχολική εφημερίδα «Το Θρανίο», που έχει βραβευτεί στο διαγωνισμό του δημοσιογραφικού ομίλου Λαμπράκη και άλλα συνιστούν το περιεχόμενο ειδικών εκδόσεων της Σχολής.
Στοχοθεσία: Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη γραφή που υπηρετεί συγκεκριμένο στόχο, ώστε να χρησιμοποιούν σαφή και αποτελεσματικό λόγο.
Όμιλος Ρητορικής και Αντιλογίας
Περιεχόμενο: Στον όμιλο αυτό, οι μαθητές πραγματεύονται, με την καθοδήγηση καθηγητών, θέματα της κοινωνικής ζωής στο πλαίσιο λόγου και αντίλογου.
Στοχοθεσία: Καλλιεργείται η αντιληπτική και κριτική ικανότητα των μαθητών με εργαλείο την επιχειρηματολογία και την πειθώ. Μ’ αυτό τον τρόπο, προάγεται η γλωσσική δεινότητα των μαθητών βελτιώνοντας τον προφορικό και γραπτό τους λόγο. Οι μαθητές στο Λύκειο μπορούν να συμμετάσχουν σε Αγώνες Ρητορικής και Αντιλογίας καθώς και στα Μαθητικά Συνέδρια μαθητών Λυκείου που διοργανώνουν τα Ελληνογαλλικά Σχολεία.
Όμιλος Μαθηματικών
Περιεχόμενο: Να εξερευνήσουν οι μαθητές τον κόσμο των Μαθηματικών αλλά και την εφαρμογή τους στην καθημερινότητά μας. Τα Μαθηματικά στη Φύση, στις Τέχνες αλλά και η άμεση σχέση τους με τις επιστήμες του σήμερα. Επιπλέον άξονας, το λογισμικό Geogebra. Ένα μαθηματικό περιβάλλον γεμάτο δυνατότητες, όπου οι μαθητές κατασκευάζοντας μαθηματικά εργαλεία
αποκτούν ενεργητική στάση απέναντι στη μάθηση. Παράλληλα, οι μαθητές θα προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους σε Μαθηματικούς διαγωνισμούς.
Στοχοθεσία: Ένταξη σε ομάδα, εξερεύνηση νέων εννοιών, αλλαγή στάσης ως προς τα Μαθηματικά.
Όμιλος Ρομποτικής
Περιεχόμενο: Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν μια ρομποτική κατασκευή, μαθαίνοντας τη διαδικασία και τον προγραμματισμό της. Με αυτό το τέχνημα συμμετέχουν στον ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό Ρομποτικής.
Στοχοθεσία: Η εξοικείωση με τη σύγχρονη τεχνολογία, τον προγραμματισμό και τη λειτουργικότητά της.
Όμιλος Πληροφορικής Minecraft
Περιεχόμενο: Το Minecraft, στην εκπαιδευτική του έκδοση είναι ένα παιχνίδι που αφορά στην τοποθέτηση και στην καταστροφή κύβων, όπου τα παιδιά συνεργάζονται για να δημιουργήσουν φανταστικούς κόσμους. Μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες, που υλοποιούνται με τη μέθοδο Game -Based Learning θα εμβαθύνουμε στον κόσμο του STEM & του Προγραμματισμού.
Το Game - Based Learning είναι μία διδακτική μέθοδος που εξισορροπεί το εκπαιδευτικό υλικό με τις στρατηγικές, και τους κανόνες ενός παιχνιδιού.
Στοχοθεσία: Μέσα από ένα Game Based περιβάλλον οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν, να μελετούν Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική και πολλά ακόμα μαθήματα. Οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους για την υλοποίηση προκλήσεων. To Minecraft Education παρέχει απεριόριστες ευκαιρίες για εξερεύνηση, αφήγηση και ψηφιακή μάθηση, μέσω κατασκευής
αντικειμένων και επίτευξης εργασιών.
Όμιλος Harvard Model Congress
Περιεχόμενο: Πρόκειται για όμιλο αγγλικής ρητορικής που φέρνει σε επαφή τους μαθητές με κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα καλώντας τους να αναπτύξουν λόγο και επιχειρηματολογία στα αγγλικά. Απευθύνεται σε μαθητές Γ’ γυμνασίου και Λυκείου που κατέχουν ήδη πτυχίο επιπέδου Β2 (Lower) οι οποίοι προετοιμάζονται για να συμμετέχουν στο παγκόσμιο συνέδριο που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Harvard στην Ευρώπη.
Στοχοθεσία: Καλλιεργείται η ευχέρεια έκφρασης στην αγγλική γλώσσα στο πλαίσιο ανάπτυξης κριτικής σκέψης και κοινωνικοπολιτικής επιχειρηματολογίας.
Όμιλος Σκάκι
Περιεχόμενο: Η σκακιέρα της ζωής είναι πολυδιάστατη. Το παγκοσμίου φήμης επιτραπέζιο παιχνίδι λογικής παραμένει στην πρώτη θέση στο σχολείο μας. Με τους πλέον σύγχρονους κανόνες στρατηγικής προνοήσαμε να αναπτύξουμε τους δενδρίτες στους νευρώνες του εγκεφάλου των μαθητών μας.
Στοχοθεσία: Αναπτύσσεται η ικανότητα στρατηγικού σχεδιασμού και πρόβλεψης, εξασκούνται και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου και αυξάνεται η δημιουργικότητα των νέων σκακιστών μας. Η πιο ρουά ματ κίνηση είναι να πάρουν οι μαθητές μας την πρωτοβουλία και να τολμήσουν να βελτιώσουν τη μνήμη τους, την ικανότητα να επιλύουν τα προβλήματά τους, να μελετούν και να συγκεντρώνονται.
Όμιλος Τένις
Περιεχόμενο: Η αντισφαίριση (τένις) είναι ένα ολυμπιακό άθλημα ιδιαίτερα προσφιλές στα παιδιά. Ο αθλητής μαθαίνει να έχει αυτοέλεγχο και αυτοσυγκέντρωση. Το τένις είναι ένα άθλημα που στηρίζεται στην ευγενή άμιλλα ανάμεσα στους αθλητές και βοηθά σημαντικά στην αυτοπεποίθηση. Η σχολή μας παρέχει έμπειρους προπονητές σε συνεργασία με τις Ακαδημίες του Ολυμπιακού.
Στοχοθεσία: Ανάπτυξη τόσο της σωματικής δύναμης και αντοχής, όσο και της παρατηρητικότητας και συντονισμού μυαλού και σώματος.
Όμιλος Πινγκ-Πονγκ
Περιεχόμενο: Η επιτραπέζια αντισφαίριση (πινγκ-πονγκ) είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στον κόσμο.
Έχει ομοιότητες με το τένις ως προς τους κανονισμούς, αλλά απαιτεί σχετικά μικρό κόστος εξοπλισμού και απευθύνεται σε κάθε ηλικία. Η σχολή μας παρέχει έμπειρους προπονητές σε συνεργασία με τις Ακαδημίες του Ολυμπιακού.
Στοχοθεσία: Συμβάλλει στον αυτοέλεγχο των κινήσεων, στη νοητική οργάνωση και στην καλή φυσική κατάσταση.
Όμιλος Ξιφασκίας
Περιεχόμενο: Η ενασχόληση με την ξιφασκία συντελεί στην αύξηση της αναερόβιας φυσικής κατάστασης, της ευκινησίας καθώς και την πνευματική ευελιξία. Ένας ξιφομάχος μαθαίνει να έχει γρήγορα αντανακλαστικά και να αναπροσαρμόζει την στρατηγική του σε έναν αγώνα. Δικαιολογημένα το αποκαλούν σκάκι των μυών. Αυξάνει τις αναλυτικές και στρατηγικές ικανότητες του αθλητή. Η σχολή μας παρέχει έμπειρους προπονητές σε συνεργασία με τις Ακαδημίες του Ολυμπιακού.
Στοχοθεσία: Ανάπτυξη σωματικών, πνευματικών και ηγετικών ικανοτήτων, ανάπτυξη αυτοεκτίμησης και αυτοπειθαρχίας.
Ακαδημία Μπάσκετ
Περιεχόμενο: Οι μαθητές κατακτούν μέσω της άθλησης τη φύση του συγκεκριμένου αθλήματος και την τεχνική του, ενώ παράλληλα ασκούνται σε σχέδια παιχνιδιού. Η ομάδα συμμετέχει στο διασχολικό μαθητικό πρωτάθλημα.
Στοχοθεσία: Καλλιεργείται στους συμμετέχοντες η σωματική άσκηση και η άμιλλα, ενώ παράλληλα προάγονται οι αθλητικές δεξιότητές τους στο συγκεκριμένο άθλημα.
Όμιλος Βόλεϊ
Περιεχόμενο: Το βόλεϊ βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας των ομαδικών αθλημάτων. Η αξία του καθορίζεται από την ανάπτυξη των σωματικών, ψυχικών και πνευματικών δεξιοτήτων των παικτών μιας ομάδας.
Στοχοθεσία: Η κατάκτηση της τεχνικής, η βελτίωση της δύναμης. της αντοχής, της ετοιμότητας, της ευστροφίας και της μυϊκής αίσθησης σε ατομικό επίπεδο, όπως επίσης και η συμπαράσταση, η αλληλοκάλυψη, η σύμπνοια σε συλλογική βάση. Κι όλα αυτά μέσω της ψυχαγωγίας που προσφέρει στους παίκτες.
Όμιλος Hip-Hop
Περιεχόμενο: Το Hip Hop βρίσκεται μέσα στην καθημερινότητά μας πολύ περισσότερο απ΄όσο ακόμα κι εμείς οι ίδιοι έχουμε αντιληφθεί. Ο χορός αυτός είναι μια κουλτούρα μέσω της οποίας υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι έκφρασης της ψυχής.
Στοχοθεσία: Οι μαθητές μέσω της μουσικής και του χορού μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
Όμιλος Μουσικής
O Όμιλος Μουσικής έχει ως στόχο να εμπνεύσει τους μαθητές να εκφραστούν μέσα από τη μουσική. Για τον σκοπό αυτό, παραδίδονται μαθήματα φωνητικής και εκμάθησης μουσικών οργάνων. Η γνωριμία με κάποιο μουσικό όργανο μπορεί να γίνει είτε με απλά ατομικά μαθήματα, είτε σε συνεργασία με το Ωδείο “Δελασάλ” όπου οι μαθητές ενταγμένοι σε επίπεδα μπορούν να αποκτήσουν και την αντίστοιχη πιστοποίηση
A. Χορωδία
Περιεχόμενο: Παρέχει μουσική παιδεία στους μαθητές ανεξάρτητα από το επίπεδο που ήδη κατέχουν. Η συμμετοχή τους ενισχύει τη μουσική αισθητική τους καλλιέργεια, ενώ παράλληλα αποκτούν την αίσθηση της τονικότητας και της ευφωνίας. Η πλαισίωση της χορωδίας από μουσικά όργανα που οι μαθητές μας διδάσκονται εντός και εκτός της Σχολής δημιουργεί ένα αρμονικό μουσικό σύνολο και δίνει την ευκαιρία μουσικής έκφρασης στους εφήβους μας.
Στοχοθεσία: Οι μαθητές να διδαχθούν και να αγαπήσουν τη μουσική με βιωματικό τρόπο, συμμετέχοντας σε χορωδιακό σύνολο.
B. Μαθήματα Σύγχρονου Τραγουδιού
Περιεχόμενο: Ατομικά μαθήματα φωνητικής που ασχολούνται με τη διαφραγματική αναπνοή, την τοποθέτηση της φωνής, την καλλιέργεια των φωνητικών δεξιοτήτων του μαθητή και την εκμάθηση τραγουδιών από το σύγχρονο ρεπερτόριο.
Στοχοθεσία : Η καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών τραγουδώντας τα τραγούδια που αγαπούν.
Γ. Διδασκαλία Πιάνου
Περιεχόμενο: Ατομικά μαθήματα πιάνου, εξατομικευμένα στο επίπεδο, στον διαθέσιμο χρόνο που έχει για μελέτη και στις μουσικές προτιμήσεις του κάθε μαθητή.
Στοχοθεσία: Η καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών παίζοντας στο πιάνο τη μουσική που αγαπούν.
Δ. Διδασκαλία Βιολιού
Περιεχόμενο: Διδασκαλία εκμάθησης του έγχορδου μουσικού οργάνου για μαθητές αρχάριους ή και προχωρημένους.
Ο βασιλιάς των έγχορδων μουσικών οργάνων είναι από τα πρώτα μουσικά όργανα που μπορεί να ξεκινήσει ένας μαθητής.
Στοχοθεσία: Οι μαθητές θα γνωρίσουν μελωδίες κλασικών και μοντέρνων Ελλήνων και ξένων συνθετών.
Ε. Διδασκαλία Ντραμς
Περιεχόμενο: Διδασκαλία εκμάθησης του κρουστού μουσικού οργάνου για μαθητές αρχάριους ή και προχωρημένους.
Ένα εντυπωσιακό και επιβλητικό όργανο που τραβάει πάντα τη προσοχή των μαθητών.
Στοχοθεσία: Οι μαθητές γνωρίζουν τα ντραμς παίζοντας τραγούδια που αγαπούν και μαθαίνουν νέες τεχνικές.
ΣΤ. Διδασκαλία Κιθάρας
Περιεχόμενο: Διδασκαλία εκμάθησης του γνωστότερου έγχορδου μουσικού οργάνου για μαθητές αρχάριους ή και προχωρημένους.
Στοχοθεσία: Η επαφή των μαθητών με ένα από τα πιο κλασικά μουσικά όργανα, τους δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουν γνωστές μελωδίες και να μυηθούν στα έργα κλασικών και μοντέρνων Ελλήνων και ξένων συνθετών.
Θεατρικός Όμιλος
Περιεχόμενο: Πρόκειται για έναν από τους πιο δραστήριους ομίλους της Σχολής που έχει βραβευτεί πολλές φορές σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Διδάσκει στους μαθητές τη θεατρική απόδοση έργων μέσα από την κατανόηση του περιεχομένου τους και την ανάλυση των χαρακτήρων των ηρώων τους.
Στοχοθεσία: Αναπτύσσει τη συναισθηματική νοημοσύνη των νέων παιδιών και συντελεί θεμελιωδώς στην κοινωνικοποίησή τους.
Αγγλικό Θεατρικό Εργαστήρι
Περιεχόμενο: Το θέατρο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις ιστορίες, οι οποίες θα είναι το έναυσμα για να ταξιδέψουμε στους πιο απίθανους κόσμους που σαν ομάδα μπορούμε να δημιουργήσουμε. Θα τις ακροαστούμε, θα τις αφηγηθούμε και γιατί όχι, θα τις γράψουμε και θα τις μεταφράσουμε! Όχημα μας σε αυτό το ταξίδι θα είναι η Αγγλική γλώσσα.
Στοχοθεσία: Κάθε μέλος της ομάδας να αναπτύσσει τα εκφραστικά του μέσα, μαθαίνοντας να συνεργάζεται και να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας την Αγγλική γλώσσα, ώστε η εκμάθηση της να είναι εμπειρική και ουσιαστική.
Εικαστικό Εργαστήρι
Περιεχόμενο: Ο άνθρωπος αισθάνθηκε την ανάγκη για καλλιτεχνική δημιουργία από την αρχή της ύπαρξής του. Η Τέχνη είναι η διαδικασία μέσα από την οποία οι μαθητές διερευνούν και κατανοούν το περιβάλλον, τον εαυτό τους και την εποχή που ζουν. Μέσα από το σχέδιο, τη ζωγραφική, τις κατασκευές, τη γλυπτική, το κολάζ μαθαίνουν να εκφράζονται, να επικοινωνούν τις ιδέες τους, τα συναισθήματά τους και τις ικανότητές τους.
Στοχοθεσία : Ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της ελεύθερης έκφρασης, της οργάνωσης, της συνεργασίας, της αυτοεκτίμησης και της αισθητικής παιδείας των μαθητών.
Όμιλος Εθελοντισμού
Περιεχόμενο: Οι μαθητές συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις όπως η δεντροφύτευση, η γνωριμία βιότοπων, η παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων κ.ά.
Στοχοθεσία: Καλλιεργεί τις ανθρωπιστικές αρχές, την αλληλεγγύη και το εθελοντικό πνεύμα στους μαθητές.
Φυσιολατρικός Όμιλος
Περιεχόμενο: Η επαφή με τη φύση προσφέρει εικόνες και εμπειρίες απαραίτητες για την υγιή και ισορροπημένη ανάπτυξη των μαθητών. Πεζοπορίες, βόλτες σε υδροβιότοπους, αποτελούν αφορμές για εξορμήσεις περνώντας περισσότερο χρόνο στο φυσικό περιβάλλον.
Στοχοθεσία: Οργανωμένες εκδρομές που έχουν στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τη φύση καθώς και την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης.